Bestyrelsesmøder 2025 og orientering fra bestyrelsen til foreningens medlemmer

Revideret af Bestyrelsesformanden | |   Kalender

Resumeer fra og orientering om bestyrelsesmøder.

Næste bestyrelsesmøde måske onsdag den 5/3-2025

Dato og indhold på det første bestyrelsesmøde efter GF besluttes af den nye bestyrelse efter nyvalg/genvalg på GF.
Har du spørgsmål eller emner, som du ønsker behandlet i bestyrelsen, så kontakt et medlem eller skriv en mail til bestyrelsen@strandvejskvarteret.dk

Faste mødedatoer:

Bestyrelsen mødes normalt den første onsdag i måneden.
Har du emner eller spørgsmål, du mener skal op i bestyrelsen, kan du henvende dig til et bestyrelsesmedlem eller skrive til bestyrelsen@strandvejskvarteret.dk.

Resumeer fra bestyrelsesmøder: 

Reelt er der ikke tale om referater, men om sammenfatninger eller orienteringer til foreningens medlemmer og til andre med interesse for kvarteret. Formelle referater føres af bestyrelsen i interne arkiver og er ikke til fri cirkulation, bl.a. fordi nogle sager skal håndteres fortroligt pga persondata af forskellig art.
Resuméer fra tidligere års bestyrelsesmøder: 2024, 2023, 2022, 2021.

Bestyrelsesmøde onsdag den 5/2

Vandforsyning
Der er efter bestyrelsens opfattelse ikke grundlag for at træffe en beslutning om fornyelse af vandforsyningen på generalforsamlingen den 25. februar.
Vi har ikke to sammenlignelige modeller på mulige løsninger, idet talgrundlaget for HOFORs hidtidige økonomiske overslag har vist sig at være langt fra virkeligheden. 

Jura
Dertil kommer at den juridiske vurdering vi har indhentet fra advokatfirmaet energi&miljø, anfægter HOFORs opfattelse af, hvor HOFOR skal aflevere vandet - ved stakittet eller ved facaden - og tillige anfægter HOFORs vurdering af, hvor meget husejerne skal betale ved en HOFOR-løsning.
Bestyrelsen mener derfor at det er uforsvarligt at træffe en beslutning om et fornyelsesprojekt på nuværende tidspunkt. Vi er i gang med at åbne en juridisk forhandling med HOFOR på basis af et notat fra advokatfirmaet energi&miljø, men 1. runde er end ikke sat i kalenderen, og derfor er det umuligt at bedømme hvad det juridiske spor kan føre til. 

Pause
Det betyder at beslutninger om vandprojektet er nødt til at blive udsat til et tidspunkt, hvor vi dels har en større sikkerhed for HOFORs tal og beregninger, dels har et grundlag for at vurdere HOFORs respons på den juridiske udfordring. Om det så kan ske på en ekstraordinær generalforsamling må tiden vise.
For at generalforsamlingen ikke skal gå helt uden om vandprojektet, forsøger vi at få Sydbank til at komme og orientere om den finansieringsmodel, som banken har tilbudt. Bestyrelsen mener at, det kan skabe større ro om vandprojekterne, hvis finansieringsmulighederne bliver mere gennemskuelig og kendt - uanset at processen lige nu sættes på pause, og uanset at økonomien i et projekt kan vise sig at være radikalt mindre end vi hidtil har antaget. 

Forslag
17 husstande/husejere har stillet et forslag til generalforsamlingen om en alternativ måde at forny vandforsyningen. Det er dd. uvidst om forslaget opretholdes, set i lyset af ovenstående. 

Valg på GF
Der skal på årets generalforsamling vælges to bestyrelsesmedlemmer for to år. Lea Groes modtager genvalg - Dines Boertmann gør ikke.
Der skal desuden vælges to suppleanter for et år, en revisor for et år og en revisorsuppleant.
Overvejer du måske at tage en tørn i foreningens arbejde, er du meget velkommen til at kontakte et bestyrelsesmedlem for en snak om hvad det indebærer.

Bestyrelsesmøde onsdag den 8/1

Forberedelse af Generalforsamlingen
Bestyrelsen har i det store og hele skriftligt materiale til den kommende generalforsamling færdigt.
Indkaldelse til den ordinære generalforsamling den 25. februar med beretning, regnskab, budget og forslag bliver udsendt på mail senest den 10. februar til alle husejere.
Generalforsamlingen vil igen blive afholdt i Kulturcenter Kildevæld, vel vidende at det store fremmøde sidst gav praktiske problemer. Bestyrelsen forsøger at sikre bedre lyd-forhold, men vi må konstatere at det ikke er muligt at få et større lokale i nærheden.

Vandprojektet
Vandprojektet er et centralt emne for generalforsamlingen, og bestyrelsesmødet onsdag var i høj grad fokuseret på projektets fremdrift og de problemer, der står forrest i rækken.
Dels arbejder vi med det århusianske advokatfirma Energi&Miljø om grundlaget for forhandlinger med forsyningsselskabet HOFOR, dels forbereder vi konkrete drøftelser med HOFOR, der skal skaffe os pålidelige og holdbare estimater for en mulig løsning med vandforsyning fra gadesiden.
Bestyrelsen har desuden indgået en aftale med rådgiverfirmaet Norconsult, der skal udføre det registrerings- og tegningsarbejde, der også omfatter den fotoregistrering, som vi selv som forening er i gang med at udføre.

Deadline for spørgeskemaer
Det er aftalt med Norconsult at fotoregistreringen - altså spørgeskemaundersøgelsen som vi påbegyndte i december - skal være færdig den 1. februar.
Vi har pr 8. januar en svarprocent på 63.

Om ikke før, så brug weekenden til at få afleveret spørgeskemaet.

Beslutningsforslag til GF
Det er vigtigt at huske, at forslag der ønskes behandlet på generalforsamlingen, skal afleveres skriftligt til formanden, senest fredag den 24. januar.

Valg til GF
Til gengæld kan der opstilles kandidater til de poster, der er på valg, helt frem til selve generalforsamlingen.
Der er to pladser i bestyrelsen på valg, to suppleantpladser, en revisor og en revisor-suppleant.
Bestyrelsen mener at det er hensigtsmæssigt at gøre opmærksom på, at formanden ikke genopstiller til en ny valgperiode.

Næste bestyrelsesmøde afholdes den 5. februar.

 

Log: Revideret løbende for hvert bestyrelsesmøde. Oprettet 4/1-2025.

Bliv den første til at skrive en kommentar på denne artikel

Skriv ny kommentar

×

Dit navn er påkrævet

Udfyld gyldigt navn

Din email er ugyldig

Din email er ugyldig

Kommentar er påkrævet

Captcha Code Kan du ikke læse billedet? Klik for at genskabe ny kode

Captcha er påkrævet

Koden er ikke korrekt

* Disse felter er påkrævet