Den står i år på genforeningsfest efter coronaen, inkl. loppemarked.
Programmet er endeligt på plads, og det er en stor glæde at kunne fortælle, at vi holder fast i både loppemarked og middag!
Program:
12.00-16.00 Loppemarked i Berggreensgade
16.30-17.30 Vi stiller hver især vores borde op på torvet, hvor vi skal spise
17.30-19.00 Grillen er tændt
18.00-20.00 Fællesspisning på torvet
20.00-21.00 Fælles oprydning
21.00-23.30 Dansegulvet er åbent på diskotek Kildevæld, hvor enestående Pary of 5 spiller op til dans
23.30-00.30 Oprydning
Frivillig arbejdskraft
- For at sikre, at der kan udskænkes øl, er der brug for 6 mennesker, der hver kan tage en tørn på to timer og 20 minutter i baren på torvet i tidsrummet fra 17-24.
- Der er også brug for 2 mennesker, som kan sætte telte op i tidsrummet fra 10-12.
- Endelig er der brug for 6 mennesker til oprydning fra 23.30-00.30, men der er allerede 2 tilmeldte, så der er kun 4 pladser tilbage!
Hvis I har lyst til en af tjanserne, så skriv til mig på kontakt(at)anestenbak.dk eller send en sms på 31952425.
Jakob B står for grillen - opsætning, optænding og generel hygge omkring den, og har man lyst til at give en hånd med her, så kontakt ham på jakob.bjerre(at)hotmail.com.
Tidligere information:
Bestyrelsen skrev 8/7
De første væsentlige forudsætninger er nu på plads: vi har fået tilladelse til at bruge en del af Torvet, vi er ved at lave aftale med et danse-orkester og foreningen opruster med to ny grill, så vi gerne skulle have fire store klar til festen.
Der er brug for beboere, der melder sig til at stille afspærring op, borde og stole, pavilloner, tænde grill, skænke fadøl – og rydde op, når dén tid kommer. Vi regner med at det falder i hak i august – og at vi kan se frem til en herlig fest for små og store.
Bestyrelsen skrev 11/6
Kære Strandvejskvarter – vi skal til fest!
Bestyrelsen har drøftet det forsvarlige i at gennemføre sommerfesten, og vi finder det aldeles forsvarligt – faktisk finder vi det uforsvarligt ikke at holde den, så sæt kryds i kalenderen den 28. august. Det vil være ægte Strandvejskvarters-samfundssind!
I år er festen noget helt særligt, vi har valgt at kalde den genforeningssommerfest, fordi det er nu, vi endelig kan mødes på tværs af hække og gader igen – samtidig med at vi siger et varmt velkommen til de senest tilkomne.
Som hidtil hviler arbejdet med at få arrangeret det på frivillighed, og I inviteres hermed til at deltage.
Der er plads til alle, der har lyst til at bidrage med det bedste, de har og kan; alt fra praktiske opgaver med at arrangere loppetorv om eftermiddagen, sørge for borde og bænke, oprydning, mad (måske et streetfood-foodkoncept?) til kreative indslag eller workshops, (kage-)konkurrencer, børneprogram til om eftermiddagen – og alt det andet, som I kan komme på af ideer, der vil være med til at gøre festen helt eventyrlig uanset om man er barn, voksen eller gammel.
Jeg hjælper med at koordinere det, så kontakt mig gerne med ideer, forslag og præferencer i forhold til opgavefordelingen på kontakt(at)anestenbak.dk
Hvis I gerne vil høre mere, så byder jeg på saftevand og kaffe i BGG foran nr. 8 på søndag den 13. juni kl. 16.30.
I bestyrelsen tror og håber vi, at det bliver et brag af en fest, sådan en mange - hvis ikke alle - har sukket efter i disse mange måneder, hvor vi ikke har kunne bevæge os frit, endsige socialisere, men har været henvist til bobler med yderst begrænsede berøringsflader.
Nu skal vi ud af boblerne, og derfor har bestyrelsen også besluttet at give den mere gas i år end tidligere. Vi søger derfor om godkendelse til at holde festen på torvet, og er også på udkig efter et band, som kan hjælpe os med at sætte gang i den musikalske del af genforeningsprocessen sidst på aftenen.
Det bliver ikke bare en genforeningssommerfest, men også en fest at deltage i forberedelserne for udover det faktum, at vi alle bobler af genforeningsiver, så er budgettet også mere rummeligt end hidtil, så bare kom – og lad os sammen lave det til en helt uforglemmelig oplevelse!
Nedenfor Pigegarden til 100-årsfesten - hvad mon der sker i år?
Diverse huskepunkter
... som kommer senere:
- Detaljeret program
- Flytning af parkerede biler fra udvalgte steder i god tid
- Tilmelding som frivillig
- Betaling
- mm
Log: 5/8-2021 programmet. 8/7-2021 tilføjet oplysninger fra bestyrelsesmøde 7/7. Artiklen oprettet 11/6-2021
Bliv den første til at skrive en kommentar på denne artikel