Serviceafdelingen sørger for, at garantien er reel.
YouSee's kontaktperson til bestyrelsen og TV-gruppen, Henrik Ellesøe Hansen, har den 18/5-2017 oplyst, at enhver bruger på YouSee's kabelbredbånd har garanteret båndbredde ift den bredbåndspakke, han/hun har valgt - også på spidsbelastningstider af døgnet (i modsætning til mobil-bredbånd). Hvis brugeren ikke reelt får det, skal han/hun ringe til YouSee's kundeservice, som så vil bringe det i orden.
Test selv systemet først
Inden du ringer, så test selv hastigheden en ekstra gang:
- Er din bredbåndsforbindelse en YouSee bredbåndspakke på YouSees kabel? Altså ikke på deres mobilnet eller fra andre internet-leverandører
- Sørg for at enheden er forbundet med kabel til modemmet, så det ikke er din egen wifi, der sinker signalet
- Test down- og uploadforbindelsen med et anerkendt test-program, fx YouSees hastighedstjekker
- Test down- og uploadforbindelsen, førend du kontakter YouSee's serviceafdeling på tlf 7070 4118
- Garantien gælder en husstand, ikke samtidig hver evig eneste enhed (PC, iPad, mobiltelefon etc), dvs. sørg for, at kun den testende enhed er aktiv på nettet
- Luk overflødige programmer på enheden, så det ikke er enhedens egen kapacitet, som sinker loadhastigheden
- Hvis du vil være lidt venlig, så koordiner evt via vores Facebook-gruppe, så I er fx 3 husstande, der tilkalder YouSee på samme dag.
Husk bagefter…
Du skal få det ordnet direkte med YouSee, ikke indirekte via bestyrelsen.
Fortæl bagefter TV-gruppen pr mail, hvordan servicen var hos YouSee ifm rettelsen.
Potentielle leverandørers servicekvalitet indgår i gruppens kriterier, når den skal indstille til generalforsamlingen, hvilken løsning vi skal bruge i fremtiden.
Bliv den første til at skrive en kommentar på denne artikel